سرویس ۱ : hosted PBX, cloud PBX (مرکز تلفن ابری)
مرکز تلفن ابری یا مرکز تماس ابری به جای اینکه در محل شرکت شما نصب گردد به عنوان یک سرویس پایدار اینترنتی در اختیار شما قرار میگیرد. این فناوری در اروپا و آمریکا با نام Hosted PBX یا Cloud PBX نامیده میشود. مرکز تلفن ابری می تواند از طریق سیپ ترانک به شبکه مخابراتی کشور متصل شود. این راهکار ویژه کسبوکارهای کوچک و متوسط است که به دنبال کاهش قابل توجه هزینههای ارتباطی و تجهیزات و دسترسی بدون محدودیت مکانی و زمانی به تلفن سازمانی هستند. همچنین امکانات متعدد آن نظیر فکس، چت سازمانی و انتقال فایل، کسبوکار را از بسیاری نرمافزارها و تجهیزات دیگر بینیاز میکند. پیادهسازی این سرویس در محل مشترک بدون نیاز به سختافزار و زیرساخت پیچیده در کمترین زمان ممکن صورت میگیرد.
نحوه بهره برداری:
- گوشی هوشمند (سافت فون اندروید)
- گوشی تحت شبکه
- کامپیوتر (سافت فون تحت ویندوز)
سرویس ۲ : استفاده از خطوط شهری مشتری روی داخلی های رجیستر شده در مرکز تلفن ابری
باخرید یک دستگاه گیتوی FXO و اتصال به اینترنت امکان استفاده از خطوط شهری را روی داخلی های خود خواهید داشت.این سرویس در واقع نسخه گسترش یافته سرویس قبلی میباشد که امکان استفاده از خطوط شهری را بر روی داخلی ها فراهم می کند . در نظر داشته باشید که در این سرویس هم مشتری میتواند در صورت نداشتن تلفن سخت افزاری و بنا به درخواستشان از تلفن نرم افزاری نیز استفاده کرد که درنتیجه باعث کاهش چشمگیری در هزینه ها میشود.
سرویس ۳: استفاده از خدمات VoIP بصورت VM
مشتری نیاز به خرید سخت افزار ندارد. نرم افزار VoIP به صورت ایزو یا OVF روی کامپیوتر یا سرور های موجود مشتری نصب می گردد. در این سرویس تمام اطلاعات بر روی سرور های داخلی مشتری قرار میگیرد و برای مشتریانی که به دلیل مشکلاتی امکان استفاده از سرور های وُیپ نجوا در خارج از سازمان را ندارند بهترین انتخاب میباشد.